For bestilling eller spørsmål ring 69 10 23 00        Frakt belastes ved stykkgodssendinger
Gratis frakt over 2500,- eks. mva.
 til gratis frakt
Du har gratis frakt!

Ofte stilte spørsmål

  • Åpningstider - når treffes vi på telefon?

    Vår telefon er betjent mandag – fredag mellom kl. 08.00 til 11.45 og 12.30 til 16.00.
  • Hvordan bli kunde?

    Har du aldri handlet hos Økonomi-deler før, kan du bli kunde enten ved å ringe til vårt delelager på telefon 69 10 23 00 (se åpningstider), eller du kan registrere deg her i vår nettbutikk.

    Velg Konto - Nye kunder. Velg Opprett en konto. Brukernavn vil alltid være den e-post adressen du har registrert deg med. Passord setter du selv. Du kan registerer deg som privatkunde eller firmakunde

    Har du allerede ett kundenummer hos oss, men også ønsker muligheten å handle i vår nettbutikk må du også registrere deg som nettkunde. Velg Konto - Nye kunder. Velg Opprett en konto


    Merk! Vi sender varer kun i Norge! (inkludert Svalbard)

  • Slik handler du på vår nettbutikk

    • Finn varen du vil ha
    • Klikk Kjøp
    • Handlekurven (Kurv) ligger øverst opp til høyre, der vil du se antall varer
    • Gjenta de to første punktene til du er klar for å gå til kassen for å fullføre bestillingen din
    • Ved å gå inn på handlekurven (Kurv) kan du til enhver tid se hva du har lagt i handlekurven (kurven). Du kan endre antall vd å trykke på + (pluss) eller - (minus) tegnene. Du kan også skrive inn antall og trykke Enter tasten/Gå. For å slette en vare trykker du på "søplebøtten"
    • Sjekk at innholdet i handlekurven er korrekt. Trykk eventuelt Handle mer/Økonomi-deler logo…om det er noe som mangler, eller om noe skal endres.
    • Når du har lagt til de varene du vil ha, velg Fortsett til kassen
    • Sjekk at felter med navn og adresse er korrekte
    • Velg leveringsmetode standard eller om varene skal hentes her hos oss på Grålum/i Sarpsborg
    • Velg Neste
    • Velg betaling med kort/Vipps eller faktura for godkjente fakturakunder
    • Vi har også eget felt for rekvisisjonsnummer for godkjente fakturakunder.  For fimakunde kan du også velge EHF levering av faktura eller legge inn faktura e-post adresse.
    • Trykk Bekreft Ordre
    • Når ordren er sendt, mottar du en e-post med ordrebekreftelse.
  • Hvordan lage egne kommentarer til en vare når du bestiller

    Du kan legge egne kommentarer på enkelt varene du bestiller i vår nettbutikk. Kommentaren vil komme på ordrebekrefetelsen du mottar. Hvordan du gjør dette, leser du om her

  • Finne kopi av en fakutra

    I nettbutikken vil du alltid kunne finne dine fakturaer. Inntil 2 år løpende tilbake i tid

    Hvordan du gjør dette, leser du om her

  • Kan jeg velge en annen leveringsadresse enn den som står registrert på meg?

    Ja, man kan selv bestemme til hvilken adresse varene skal leveres. Før du bekrefter din ordre (velger knappen Bekreft Ordre kan du endre Leveringsnavn, gatenavn, postnummer og poststed.
  • Kan jeg endre antall eller ta bort varer fra handlekurven (Kurv)?

    I handlekurven (kurv) kan du endre antall eller fjerne varer. Du kan bruke + og - symbolene i kurven for å endre antall. Du kan også skrive antallet i ruten og trykke Enter/Gå. Eventuelle endringer må gjøres før du bekrefter og sender bestillingen.
  • Er det trygt å betale med kort på www.okonomi-deler.no?

    Ja, det er trygt å betale med kort/vipps hos oss. Vår leverandør av betalingstjenester benytter sikre betalingsalternativer som bygger på sikkerhetsstandarden 3D-Secure. All betalingsinformasjon krypteres.
  • Problemer med betaling med kort (Visa eller MasterCard)

    Om din betaling med kort ikke skulle gå igjennom kan følgende være årsak:

    • Kortet du bruker er sperret fra vår netthandelsløsning
    • Ikke dekning på kort
    • Kommunikasjonssvikt mellom betalingsforbindelse Nets og din bankforbindelse
    • Feil innskrevet kort data (kortnummer, utløpsdato eller sikkerhetskode)
  • Jeg er usikker på om bestillingen min er kommet frem. Hva må jeg gjøre?

    Så snart vi har mottatt din bestilling mottar du ganske raskt en ordrebekreftelse per e-post med ditt ordrenummer. Skulle dette ikke være tilfelle ber vi deg sende en e-post, eller ring oss på 69 10 23 00.
  • Leverer Økonomi-deler over hele Norge?

    Ja, Økonomi-deler leverer over hele Norge.
    På sendinger til Svalbard kommer det et tillegg på fraktkostnad + et eventuelt fortollingsgebyr. Se våre kjøpsvilkår
  • Kan jeg avbestille min bestilling?

    Du kan avbestille din bestilling før den er plukket og pakket fra vårt lager. Ta snarest mulig kontakt med oss ved enten å ringe oss på telefon 69 10 23 00 eller send oss en e-post.

    Bestillingsvarer kan ikke avbestilles.
  • Kan jeg angre på et kjøp gjort i nettbutikk hos Økonomi-deler AS

    Når du handler som privatperson gir angrerettloven deg 14 dagers angrefrist fra den dagen du mottar varen.

    Les mer om retur/angrerett her

  • Hvordan returnerer jeg en vare kjøpt hos Økonomi-deler AS

  • Hva gjør jeg om min vare er ødelagt ved levering?

    Hvis varen er skadet under transport eller savnet skal du ta kontakt med oss snarest, ring 69 10 23 00. Om varen er skadet eller savnet vil ny vare bli sendt.
    Oppdager du at emballasjen er skadet skal du gjøre sjåføren/hentestedet/Posten/PostNord oppmerksom på dette når du mottar den, og få bekreftet emballasje skaden på ett skadeskjema. Ta så kontakt med oss på tlf 69 10 23 00.
  • Hva gjør jeg om en vare blir borte under transport?

    Økonomi-deler AS er ansvarlig for varen helt til du har mottatt varen, og signert for den. Ta kontakt med oss på tlf 69 10 23 00 om dette er tilfelle.
    Ved retur til oss er kunden ansvarlig for varen frem til den er mottatt i retur hos oss.
  • Hvor lenge kan pakke ligge på mitt hentested?

    Pakken kan ligger på hentested i maks 7 dager. Det er mulig å utvide hentefrist noen dager både hos Posten og Postnord (f eks i App)
  • Endring av e-post adresse/innlogging nettbutikk

    Har du byttet e-post adresse og trenger å endre dette for å logge deg inn på nettbutikken vår/få info fra oss? Send oss en e-post så fikser vi det!
  • Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg?

    Har du bestilt i vår nettbutikk før, og ikke husker passordet, klikk på Konto. Under Logg inn kan du trykke Glemt passord.
    Skrive inn e-postadressen din, og trykk Nullstill passordet mitt. Du vil nå få tilsendt en e-post med mulighet til å lage nytt passord. 
    Merk! dukker ikke e-post om? Sjekk søppelpost/useriøs epost om den kan ligge der.
  • Hvordan endrer jeg passordet mitt på nettbutikken deres?

    Du kan endre passordet ditt til noe annet, dette kan du gjøre når du er innlogget. Under Konto og Kontoinformasjon. Der kan du velge Bytt passord.
    Da kommer det opp egne felter for dette. Skriv inn nåværende passord. Skriv inn nytt passord, du må også bekrefte nytt passord. Trykk Lagre
  • Hva er referansenummer?

    Referansenummer er varekoder som tidligere er brukt for dette produktet. Det kan også være leverandørens varekoder eller originalnummer.
  • Kan jeg legge til en vare når ordren er betalt med kort?

    Det er ikke mulig å legge på flere varer på en ordre som er betalt med kort, da det ikke er mulig å øke det reserverte beløpet på kortet.

    Ny bestilling må legges inn.

  • Kan jeg sende to ulike bestillinger (ordrenummer) i en og samme sending?

    Ordre blir ofte raskt behandlet, og det er derfor ikke mulig å sende to ulike bestillinger (ordrenummer) i en og samme sending. Uavhengig av bestillingstidspunkt.

Search engine powered by ElasticSuite © 2021 Økonomi-deler AS • Betal med Visa, Mastercard eller Vipps