Meny
Meny

Ofte stilte spørsmål

Vår telefon er betjent mandag – fredag mellom kl. 08.00 til 11.50 og 12.30 til 16.00.

Har du aldri handlet hos Økonomi-deler før, kan du bli kunde enten ved å ringe til vårt delelager på telefon 69 10 23 00 (se åpningstider), eller du kan registrere deg her i vår nettbutikk.

Velg Min konto – Ny kunde. Velg Opprett ny konto. Brukernavn vil alltid være den e-post adressen du har registrert deg med. Passord setter du selv.

Har du allerede ett kundenummer hos oss, men også ønsker muligheten å handle i vår nettbutikk må du også registrere deg som nettkunde. Velg Min konto – Ny kunde.

Merk! Vi sender varer kun i Norge!

  • Finn varen du vil ha
  • Klikk Kjøp
  • Handlekurven ligger øverst opp til høyre, der vil du se antall varer og summen av varene du har lagt i handlekurven (eventuell frakt ligger ikke i den summen)
  • Gjenta de to første punktene til du er klar for å gå til kassen for å fullføre bestillingen din
  • Varer som du ikke kan legge direkte i handlekurven med Kjøpknappen, kan legges i handlekurv via vår Manuelle bestilling. Her kan du skrive inn varenummeret på varen du vil bestille for så å legge til varene.
  • Ved å gå inn på handlekurven kan du til enhver tid se hva du har lagt i handlekurven. Du kan endre antall (husk å trykke Oppdater) eller slette en vare om du ønsker det.
  • Når du har lagt til de varene du vil ha, velg Gå til kassen
  • Sjekk at innholdet i handlekurven er korrekt. Trykk eventuelt Fortsett å handle…om det er noe som mangler, eller om noe skal endres.
  • Sjekk at felter med navn og adresse er korrekte
  • Vi har også eget felt for rekvisisjonsnummer for godkjente fakturakunder
  • Velg betaling med oppkrav eller kort/Vipps. Godkjente faktura kunder har også faktura som betalingsmetode tilgjengelig
  • Trykk Send bestilling
  • Når ordren er sendt, mottar du en e-post med ordrebekreftelse.

Servicepakke eller bedriftspakke på varekjøp over kr. 2.000,- før mva, sendes fraktfritt.

Fraktkostnader på varekjøp under kr. 2.000,- før mva betales av kunden. For servicepakke eller bedriftspakke er frakten som kunden betaler kr 99,- før mva.

Oppkravsgebyr (55,- på servicepakke) og volumtillegg (se under) betales av kunden.

For pakker som skal til Svalbard kommer ett frakttillegg på 263 kroner. Uavhengig av ordrens størrelse. Fortollingsgebyr på sendinger til Svalbard på kr 273,- faktureres hvis vareverdi er over kr 5.000,-

Pakker sendt som ekspress blir fakturert etter Posten satser, og betales av kunden

Hva er volumtillegg?
Volumtillegg er Postens gebyr for pakker sendt under følgende kriterier:

  • for pakker med lengde over 1.2 m inntil 2.4 m
  • for pakker med bredde over 60×60 cm
  • for runde (sylindriske pakker)
  • for pakker uten ytre emballasje

Volumtilegg (kr 100,- eks mva) betales av kunde

Ja, man kan selv bestemme til hvilken adresse varene skal leveres. Før du bekrefter din ordre (velger knappen Send bestilling) kan du endre Leveringsnavn, gatenavn, postnummer og poststed.

I handlekurven kan du endre antall eller fjerne varer. Husk å trykke Oppdater. Eventuelle endringer må gjøres før du bekrefter og sender bestillingen.

Ja, det er trygt å betale med kort/vipps hos oss. Vår leverandør av betalingstjenester benytter sikre betalingsalternativer som bygger på sikkerhetsstandarden 3D-Secure. All betalingsinformasjon krypteres.

Om din betaling med kort ikke skulle gå igjennom kan følgende være årsak:

  • Kortet du bruker er sperret fra vår netthandelsløsning
  • Ikke dekning på kort
  • Kommunikasjonssvikt mellom betalingsforbindelse Nets og din bankforbindelse
  • Feil innskrevet kort data (kortnummer, utløpsdato eller sikkerhetskode)

Så snart vi har mottatt din bestilling mottar du ganske raskt en ordrebekreftelse per e-post med ditt ordrenummer. Skulle dette ikke være tilfelle ber vi deg sende en e-post, eller ring oss på 69 10 23 00.

Ja, Økonomi-deler leverer over hele Norge.
På sendinger til Svalbard kommer det et tillegg på 263 kr i fraktkostnad + et eventuelt fortollingsgebyr.

Har vi din e-post adresse registrert, sender vi deg en leveringsbekreftelse pr. e-post når varene er klargjort for utsendelse fra vårt lager. Her er det en dirkete link med sporing av forsendelsen. Leveringsbekreftelsen kan sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noe tid før pakken kan spores.

Du kan også spore på ordrenummer ditt. For å spore forsendelsen din, kan du bruke pakkesporing direkte hos Posten. Tast inn ordrenummer i søkefeltet.

Du kan avbestille din ordre før den er plukket og pakket fra vårt lager. Ta snarest mulig kontakt med oss ved enten å ringe oss på telefon 69 10 23 00 eller send oss en e-post.

Når du handler som privatperson gir angrerettloven deg 14 dagers angrefrist fra den dagen du mottar varen.

Les mer om retur/angrerett her

Hvis varen er skadet under transport eller savnet skal du ta kontakt med oss snarest, ring 69 10 23 00. Om varen er skadet eller savnet vil ny vare bli sendt.
Oppdager du at emballasjen er skadet skal du gjøre sjåføren/postkontoret/post i butikk oppmerksom på dette når du mottar den, og få bekreftet emballasje skaden på ett skadeskjema. Ta så kontakt med oss på tlf 69 10 23 00.

Økonomi-deler AS er ansvarlig for varen helt til du har mottatt varen, og signert for den. Ta kontakt med oss på tlf 69 10 23 00 om dette er tilfelle. Kunden er ansvarlig for varen ved en retur av vare til oss.

Pakken kan ligge på postkontoret i maks 14 dager.

Har du byttet e-post adresse og trenger å endre dette for å logge deg inn på nettbutikken vår/få info fra oss? Send oss en e-post så fikser vi det!

Har du bestilt i vår nettbutikk før, og ikke husker passordet, klikk på Min konto – Ny kunde, deretter klikker du på ”glemt passord”. Skrive inn e-postadressen din, og trykk Send. Du vil nå få tilsendt en e-post med mulighet til å lage nytt passord

Du kan endre passordet ditt til noe annet, dette kan du gjøre når du er innlogget. Under Min konto – Ny kunde vil du ha ett valg som heter Kontoinformasjon. Du får da opp Rediger kontoinformasjon.
Huk av for Endre Passord, og felter for endring av passord dukker opp. Legg inn gjeldende passord. Skriv inn nytt ønsket passord under Nytt passord, bekreft passord en gang til under Bekreft nytt passord. Trykk Lagre

Referansenummer er varekoder som tidligere er brukt for dette produktet. Det kan også være leverandørens varekoder eller originalnummer.

Lukk
2000,- igjen til FRI frakt!
0 av 2000