Meny
Meny

Ofte stilte spørsmål

Åpningstider - når treffes vi på telefon?
Vår telefon er betjent mandag - fredag mellom kl. 08.00 til 11.50 og 12.30 til 16.00.

 

Hvordan bli kunde?
Har du aldri handlet hos Økonomi-deler før kan du bli kunde enten ved å ringe til vårt delelager på telefon 69 10 23 00 (se åpningstider), eller du kan registrere deg her i vår nettbutikk og handle via den. Velg Min konto - Ny kunde. Velg Opprett ny konto. Brukernavn vil alltid være den e-post adressen du har registrert deg med. Passord setter du selv.

Har du allerede ett kundenummer hos oss, men også ønsker muligheten å handle i vår nettbutikk må du registrere deg som nettkunde. Velg Min konto - Ny kunde.
Bruker det samme e-post adresse som vi allerede har registrert vil du beholde samme kundenummer. Ønsker du å bruke en ny e-post adresse vil du få nytt kundenummer. Men dette kan vi ved beskjed rydde opp i.

Merk! Vi sender varer kun i Norge!



Slik handler du på vår nettbutikk

  • Finn varen du vil ha
  • Klikk Kjøp
  • Handlekurven ligger øverst opp til høyre, der vil du se antall varer og summen av varene du har lagt i handlekurven (eventuell frakt ligger ikke i den summen)
  • Gjenta de to første punktene til du er klar for å gå til kassen for å fullføre bestillingen din
  • Varer som du ikke kan legge direkte i handlekurven med Kjøp knappen, kan legges i handlekurv via vår Manuelle bestilling. Her kan du skrive inn varenummeret på varen du vil bestille for så å legge til varene.
  • Ved å gå inn på handlekurven kan du til enhver tid se hva du har lagt i handlekurven. Du kan endre antall (husk å trykke Oppdater) eller slette en vare om du ønsker det.
  • Når du har lagt til de varene du vil ha, velg Gå til kassen
  • Sjekk at innholdet i handlekurven er korrekt. Trykk eventuelt Fortsett å handle... om det er noe som mangler, eller om noe skal endres.
  • Sjekk at felter med navn og adresse er korrekte, skriv inn en eventuell ny leveringsadresse. Du kan også skrive inn rekvisisjon om dette trengs i kommentar feltet.
  • Velg betaling med faktura eller kort
  • Trykk Send bestilling
  • Når ordren er sendt, mottar du en e-post med ordrebekreftelse.

 

Hvordan sender vi varene?
Vi bruker Posten og Bring. Servicepakker blir levert til ditt lokale postkontor eller Posten sitt hentested. Har vi ditt mobilnummer registrert, skal Posten sende ut sms når pakken har ankommet. Bedriftspakker blir levert hjem på døren. Er man ikke til stede ved levering av Bedriftspakke, vil disse bli brakt til lokalt postkontor/hentested.
Tyngre varer, over 35 kg, eller store varer, for eksempel lengde over 240 cm, blir levert av Bring. Vi sender også varer som brev. Det er ikke sporing på brev.
For fraktkostnader, se under.

Vi sender varer kun i Norge!

 

Hva betaler man i frakt?
Servicepakke eller bedriftspakke på varekjøp over kr. 2.000,- før mva, sendes fraktfritt.

Fraktkostnader på varekjøp under kr. 2.000,- før mva betales av kunden. For servicepakke eller bedriftspakke er frakten som kunden betaler kr 99,- før mva.

Oppkravsgebyr (74,- på servicepakke) og volumtillegg (se under) betales av kunden.
For pakker som skal til Svalbard kommer ett frakttillegg på 228 kroner. Uavhengig av ordrens størrelse.
Pakker sendt som ekspress blir fakturert etter Posten satser, og betales av kunden

 

Hva er volumtillegg?
Volumtillegg er Postens gebyr for pakker sendt under følgende kriterier:

  • for pakker med lengde over 1.2 m inntil 2.4 m
  • for pakker med bredde over 60x60 cm
  • for runde (sylindriske pakker)
  • for pakker uten ytre emballasje

Volumtilegg (kr 91,- eks mva) betales av kunde

 

Kan jeg velge en annen leveringsadresse enn den som står registrert på meg?
Ja, man kan selv bestemme til hvilken adresse varene skal leveres. Før du bekrefter din ordre (velger knappen Send bestilling) kan du endre Leveringsnavn, gatenavn, postnummer og poststed

 

Kan jeg endre antall eller ta bort varer fra handlekurven?
I handlekurven kan du endre antall eller fjerne varer. Husk å trykke Oppdater. Eventuelle endringer må gjøres før du bekrefter og sender bestillingen.

 

Er det trygt å betale med kort på www.okonomi-deler.no?
Ja, det er trygt å betale med kort hos oss. Vår leverandør av betalingstjenester benytter sikre betalingsalternativer som bygger på sikkerhetsstandarden 3D-Secure. All betalingsinformasjon krypteres.

 

Problemer med betaling med kort (Visa eller MasterCard)
Om din betaling med kort ikke skulle gå igjennom kan følgende være årsak:

  • Kortet du bruker er sperret fra vår netthandelsløsning
  • Ikke dekning på kort
  • Kommunikasjonssvikt mellom betalingsforbindelse Nets og din bankforbindelse
  • Feil innskrevet kort data (kortnummer, utløpsdata eller sikkerhetskode)

Du har mulighet for å velge å få faktura sammen med varene. Ved valg av faktura, forbeholder vi oss retten til å kredittsjekke kunden før vi sender varene. Varene kan da bli sendt i oppkrav.

 

Jeg er usikker på om bestillingen min er kommet frem. Hva må jeg gjøre?
Så snart vi har mottatt din bestilling mottar du ganske raskt en ordrebrekeftelse per e-post med ditt ordrenummer. Skulle dette ikke være tilfelle ber vi deg sende en e-post, eller ring oss på 69 10 23 00.

 

Leverer Økonomi-deler over hele Norge?
Ja, Økonomi-deler leverer over hele Norge. På sendinger til Svalbard kommer det et tillegg på 228 kr i fraktkostnad.

 

Kan jeg spore pakken min hos Posten?
Har vi din e-post adresse registrert, sender vi deg en leveringsbekreftelse pr. e-post når varene er klargjort for utsendelse fra vårt lager. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke pakkesporing direkte hos Posten

 

Du kan også bruke ditt ordrenummer for sporing av pakken på Posten sin pakkesporing.
Du har også mulighet til å spore din pakke når du er logget inn på vår nettbutikk. Under Produktmenyen vår finnes det et menyvalg som heter Pakkesporing. Her skal din ordre ligge når den er klar for sending fra oss. 

 

Avbestille eller endre en ordre som er ferdig bestilt
Du kan avbestille din ordre før den er plukket og pakket fra vårt lager. Ta så snart som mulig kontakt med oss ved enten å ringe oss på telefon 69 10 23 00 eller send oss en e-post.

 

Kan jeg angre på et kjøp gjort på http://www.okonomi-deler.no?
Når du handler som privatperson gir angrerettloven deg 14 dagers angrefrist fra den dagen du mottar varen. 

Les mer om retur/angrerett her

 

Hvordan returnerer jeg en vare kjøpt på http://www.okonomi-deler.no?
Les her for retur varer

 

Hva gjør jeg om min vare er ødelagt ved levering?
Hvis varen er skadet under transport eller savnet skal du ta kontakt med oss snarest, ring 69 10 23 00. Om varen er skadet eller savnet vil ny vare bli sendt.
Oppdager du at emballasjen er skadet skal du gjøre sjåføren/postkontoret oppmerksom på dette når du mottar den, og få bekreftet emballasje skaden på ett skadeskjema. Ta så kontakt med oss på tlf 69 10 23 00.

 

Hva gjør jeg om en vare blir borte under transport?
Økonomi-deler AS er ansvarlig for varen helt til du har mottatt varen, og signert for den. Ta kontakt med oss på tlf 69 10 23 00 om dette er tilfelle. Kunden er ansvarlig for varen ved en retur av vare til oss.

 

Hvor lenge kan pakke ligge på Posten?
Pakken kan ligge på postkontoret i maks 14 dager.

 

Endring av e-post adresse/innlogging nettbutikk
Har du byttet e-post adresse og trenger å endre dette for å logge deg inn på nettbutikken vår/få info fra oss?
Send oss en e-post så fikser vi det!

 

Jeg har glemt passordet mitt, hva gjør jeg?
Har du bestilt i vår nettbutikk før, og ikke husker passordet, klikk på Min konto - Ny kunde, deretter klikker du på ”glemt passord”. Skrive inn e-postadressen din, og trykk Send. Du vil nå få tilsendt nytt passord til din e-post adresse.
Du kan endre passordet ditt til noe annet, dette kan du gjøre når du er innlogget. Under vår Min konto - Ny kunde, kontoinformasjon vil du ha ett valg som heter Endre passord. (Rediger kontoinformasjon)

 

Hvordan endrer jeg passordet mitt på nettbutikken deres?
Du kan endre passordet ditt til noe annet, dette kan du gjøre når du er innlogget. Under Min konto - Ny kunde vil du ha ett valg som heter Kontoinformasjon. Du får da opp Rediger kontoinformasjon.
Hak av for Endre Passord, og felter for endring av passord dukker opp. Legg inn gjeldende passord. Skriv inn nytt ønsket passord under Nytt passord, bekreft passord en gang til under Bekreft nytt passord. Trykk Lagre

Lukk
Du er 2000,- unna å få FRI frakt!
0 av 2000